ING neemt ‘Inge’ in dienst

ING introduceert naar eigen zeggen als eerste bank in Europa stembediening in de Mobiel Bankieren App, zo meldt de bank op haar website. Inge, zoals de stembediening heet, is een alternatief voor het gebruik van een touchscreen. De gebruiker kan door middel van zijn stem opdrachten geven aan Inge die vervolgens worden uitgevoerd.

Met de toevoeging van stembediening in de Mobiel Bankieren App speelt ING in op de trend dat het bedienen van apparaten met de stem in de toekomst steeds gebruikelijker wordt.

Max Mouwen, Directeur Internet en Mobiel ING Nederland: “De smartphone wordt in de komende jaren nog belangrijker voor consumenten. Met Inge maken we het voor onze klanten op een nieuwe manier makkelijk om mobiel te bankieren. Zo kun je bijvoorbeeld met je stem in de app het IBAN-nummer voorlezen in plaats van intypen, wat het doen van je bankzaken makkelijk maakt. Daarnaast wordt mobiel bankieren zo nog persoonlijker. Klanten kunnen met Inge praten en daarmee hun app bedienen. Dit voegt een menselijk gevoel toe aan deze functionele innovatie voor mobiel bankieren.”

De bank introduceert het handsfree bankieren in twee fases. In de eerste fase, vanaf half september, kunnen ING-klanten aan de slag met Inge. Door middel van hun stem kunnen klanten hun saldo opvragen of een betaalopdracht geven. Inloggen en autoriseren van betalingen gebeurt nog met de pincode. De tweede fase, Autorisatie en inloggen middels stemherkenning, zal naar verwachting later dit jaar geïntroduceerd worden.

 

Bron: Dedicon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This function has been disabled for Oog en Oor Nieuws.